Bedrijfspanden zijn vaak saaie gebouwen in sombere kleuren, die totaal niet opvallen. Door gebruik te maken van gevelreclame is de herkenbaarheid op een effectieve manier te vergroten. Gevelreclame is echter tamelijk kostbaar en het is ook niet overal toegestaan. Een goed alternatief is raambelettering. Er komt dan op de ramen van je pand een opvallende tekst of vormgeving te staan. Vooral bij bedrijven die langs een drukke verkeersroute liggen zal dit ervoor zorgen dat meer mensen je bedrijf opmerken. Uiteraard heeft ook de creativiteit die in de belettering wordt gestoken invloed op het effect.
Soorten raambelettering
Om verzekerd te zijn van een mooi resultaat moet je raambelettering uitbesteden. Het aanbrengen van de folies met de afbeeldingen is een klus waarvoor de nodige deskundigheid en ervaring nodig is. Ook maakt het uit voor welk soort raambelettering wordt gekozen. Een bekend soort belettering is de full colour folie, waar tekst of nagenoeg elke grafische afbeelding op kan worden gedrukt. Er zijn ook folies die inkijk naar binnen tegengaan of die een zonwerende werking hebben. Raambelettering is dus niet alleen bedoeld als reclame-uiting, maar kan meerdere functies hebben.
Tips voor optimaal resultaat
Het doel van raambelettering bij een bedrijf is in de meeste gevallen te zorgen voor een betere uitstraling en meer professionaliteit. Raambelettering kan ook worden gebruikt als scheidingswand of gewoon bij wijze van decoratie. In alle gevallen wordt aanbevolen om het ontwerp van de afbeeldingen niet zelf te doen, maar gebruik te maken van de adviezen van een professional. Die heeft een uitstekend gevoel voor wat wel werkt en wat niet. Door een professionele adviseur in te schakelen zal het effect van de raambelettering groter zijn.
Kwaliteit is zichtbaar
Bij professionele raambelettering wordt een folie gebruikt, die voor het oog onzichtbaar is. De folie zit zo strak op het raam, dat het lijkt alsof het raam bedrukt is. Als de folie correct is aangebracht komen er geen luchtbellen tussen het folie en het raam. De folie kan tot wel 8 jaar meegaan. De kwaliteit is ook zichtbaar in de visuele effecten. Uiteindelijk kun je dat het beste meten door te onderzoeken of de zichtbaarheid van je bedrijf door de raambelettering groter is geworden.